Kaikoura tot Auckland
8 september 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland
Kaikoura is een speciaal en mooi plaatsje: op de achtergrond besneeuwde bergtoppen, voor ons een prachtige kustlijn. Met de bus stopten we eerst voor een fotostop van dit prachtige landschap en een paar kilometers verder stoppen we bij een zeehondenkolonie. De beestjes waren verre van verlegen en poseerden mooi voor onze foto's. Toen Kenny zich er een beetje te dicht bij waagde toonde eentje er wel zijn tanden vooraleer hij wegwaggelde.
De volgende stop bracht ons naar Picton, een klein stadje omringd door hoge bergen en de haven, vanwaaruit je naar het Noordereiland kan varen. We deden er een lange wandeling met prachtige verzichten langs de route. Onze hostel is ook het vermeldenswaard: 'The villa', een groot huis, waar je kon puzzelen in de zitkamer, een boekje lezen bij de haard, tv kon kijken in de tv-kamer, de jacuzzi eens uittesten in de frisse buitenlucht en om 20u was er voor iedereen apple crumble met ijscreme, veel gezelliger hebben het nog niet gehad op onze reis!
Uitslapen zit er helaas niet bij de komende dagen, want om 7u moeten we inchecken om de ferry te nemen naar Wellington. We bezoeken de stad voor een namiddagje, maar aangezien we hier nog terugkomen, doen we niet zo veel. De volgende dag sleuren we ons alweer om 6u30 uit ons bed, want we hebben een 10u durende busrit voor de boeg naar Auckland.
Met Auckland zitten we direct het noordelijkst op onze reis door Nieuw-Zeeland. Morgen hebben we een drukke dag voor de boeg met een bezoek aan de hoogste toren in het zuidelijk halfrond, de Skytower, de harbour bridge en een klim op een vulkaan.
Vandaag hielden we ons ook bezig met het verder plannen van onze reis na het 2de luik van Australië. Eerst ging Fiji er nog tussen zitten, maar dat bleek te duur. Indonesië ging onze laatste bestemming worden. Doordat mijn paspoort niet lang genoeg meer geldig is, en omdat een vernieuwing ervan een probleem ging vormen in Australië, zochten we dan maar een ander land. Cambodja? Te lang in Zuidoost-Azië gezeten. Vietnam? Idem dito. India? Houden we voor later. Dan maar euhm........juist ja Zuid-Afrika! Verbazingwekkend lage vliegprijzen, dus.....vliegen we op 15 november vanuit Perth naar Johannesburg en op 7 december naar Madrid, op 9 december zijn we dan klaar om onze bloemen en champagne in ontvangst te nemen. Dan maken we onze blijde intrede in België, ohee! We komen dus Sinterklaas aflossen.
Foto’s
3 Reacties
-
veniere jose:9 september 2010Zo te zien gaat alles goed ,houden zo en geniet maar van jullie uitstapjes,en een klein vraagje ,nog geen heimwee naar het koele en regenachtig belgie,waar alles verkeerd loopt (de politiekers zijn aan het janken,de kerk davert van de schandalen).Maar trek het jullie niet aan en geniet verder.Groeten José Veniere
-
Fanclub:9 september 2010wow weeral een topblog!
-
Annelies:9 september 2010Ola Jose. Nog geen heimwee maar we komen toch bijna naar huis. Hopelijk is alles tegen dan opgelost. Al zal dat wel niet.