Terug in Australië: Perth

27 oktober 2010 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Werken geblazen! In Perth (West-Australië) was ons plan simpel. Er gaan werken in de buurt van Margaret River op een boerderij. Meestal krijg je eten, overnachtingen en nog een redelijk loon. Als hulp tijdens het oogsten of zaaien of weet ik veel wat nog allemaal. Van januari tot eind september is er veel werk en het barst er dan ook van de backpackers die hun reisbudget weer willen aanvullen. Maar het is zoals jullie weten nu oktober en er is dus niets.......helemaal niets. We hadden ons vooraf nochtans goed geinformeerd hierover. Dat bleek dus allemaal verkeerde info te zijn die we kregen. We hoopten dan maar nog vlug ergens een klein jobtje te kunnen doen of in een hostel te werken voor accomodatie. Dat werd dus allemaal niets. Tot we het idee kregen om onze vlucht richting Zuid-Afrika te vervroegen. Dat lukte wonderwel heel vlot. En dus spendeerden we nog een week in Perth als de hopeloos blutte toerist. We sliepen in een 14 bed dorm, de keuken in die hostel viel bijna uit elkaar, maar het was wel de goedkoopste in Perth.. Zonder echt veel te doen zagen we ons geld er toch vlot doorgaan. We waren vastbesloten om geen extra geld meer af te halen in Australië en aten dan ook alle dagen Croque Monsieurs of pasta met tomatensaus zonder vlees want dat was te duur. We overleefden wonderwel. Het einde van onze lijdensweg (die we ons zelf een beetje aandeden) was in zicht. Eindelijk waren we aan het wachten op de airportshuttle... bleek die ons doodleuk vergeten te zijn. Een duurdere taxi dan maar om nog op tijd onze vlieger richting Kuala Lumpur te kunnen nemen. Na zo een 5 uur vliegen, waren we voorbereid om nog een kleine 3u te wachten alvorens naar Zuid-Afrika te vliegen. Het werden er 9. Ons vliegtuig had technische problemen en diende vervangen te worden. Slapen op de luchthaven (dit keer onvrijwillig!) dan maar. We kregen gelukkig wel een gratis maaltijd, dekens en kussens. Na een vlucht van iets meer dan 10u landen we eindelijk in één van de gevaarlijkste steden ter wereld. Overdag doe je hier beter niet te gek en 's avond loop je beter niet alleen rond. Daarom dus dat we vanavond pintjes gaan drinken. Maar het leven is hier wel weer goedkoper en we slapen terug in een dubbele kamer voor minder dan de prijs van onze 14 bed dorm.

Africa here we come! Alé, are eigenlijk.

1. veniere jose:
    27 oktober 2010
    Het gaat jullie nog altijd goed,zoveel te beter,en einde reis bijna in zicht?groeten van het thuisfront.bye bye